پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو دولایه یا یک لایه

پالتو زنانه جزو لباس‌هایی است که خانم‌ها در زمستان آن را به کاپشن‌های ساده و معمولی ترجیح می‌دهند. با این که به نظر می‌رسد پالتو خاصیت گرم کنندگی کمتری نسبت به کاپشن داشته باشد، اما همین پالتو هم می‌تواند بدن انسان را در سرمای ایران گرم نگه دارد. دمای هوای ایران به حدی نیست که یک پالتو نتواند برای یک روز سرد برفی کافی باشد.پالتو دمای هوای تهران در سردترین حالت در زمستان به حدود 15- سانتی گراد است که نسبت به مناطق سردسیری خیلی زیاد نیست. سردترین دما اما برای شهرهای مختلف ایران، شهر سقز است که در سردترین روز سال، به 46- سانتی گراد می‌رسد. با این حال شهرهای خیلی کمی هستند که پالتو  برای گرم کردن در آنها جواب ندهد.

در حال حاضر پالتو های دولایه به راحتی توان گرم کردن افراد را در روزهای سرد سال دارند. پالتو  یک لباس بیرونی است و معمولاً در داخل منزل و محل کار از پالتو  برای گرم کردن استفاده نمی شود. لباس‌هایی که در زیر پالتو  پوشیده می‌شود، پالتو وظیفه گرم کردن فرد در فضای داخلی مسکونی را دارد.


پالتو دولایه

خیل از پالتو ها هستند که به جز گرم کردن بدن، وظیفه دارند که در مقابل بارش‌های زمستانی هم مقاومت نشان بدهند. هزینه خرید این پالتو ها کمی بیشتر است، اما اگر در شهری مثل سقز هستید که دمای هوا تا حد خیلی زیادی پایین می‌آید، بهتر است از این پالتو  استفاده کنید. پالتو  حالت شیکی دارد و نسبت به سایز مانتو یا کت شما، پالتو  ی مناسب پیدا خواهد شد. در این صورت دیگر نیازی نیست که لباس‌های بیشتر در زیر پالتو  بپوشید و در فضای بسته که گرما به اندازه کافی وجود دارد، می‌توانید پالتو  را از تن در بیاورید و در گرمای معتدل محیط، گرمای بیشتری تحمل نکنید. پالتو ی دولایه حالت شیکی نیز دارند. خزی که روی یقه پالتو  قرار دارد، برای بعضی از خانم‌ها که چنین ترکیبی را دوست دارند، پالتو خیلی زیبا خواهد بود.

بعضی از پالتو های دولایه این خاصیت را دارند که لایه درونی آنها گرم تر است جدا می‌شوند. این خاصیت برای فصل‌هایی که نیاز به گرمای بیشتری ندارید اهمیت زیادی خواهد داشت. در حقیقت با یک بار هزینه کردن، دو پالتو  برای فصل معتدل و سرد خریداری کرده اید. این پالتو ‌ها تا یقه فرد را پوشش می‌دهند و در صورتی که لایه دوم از پالتو  جدا شود، احتمالاً یقه خزدار آن نیز جدا می‌شود و تبدیل به یک پالتو ی معمولی می‌شود که در فصل بهار پوشیده می‌شود.

 

پالتو تک لایه

پالتو ی تک لایه یا پالتو ی بهاره، جزو پالتو هایی است که خانم‌ها در فصل‌های معتدل سال مانند پاییز و بهار می‌پوشند. پالتو ی تک لایه در بارندگی‌های موسمی خیس نمی شود و خاصیت ضد رطوبت دارد. بنابراین در صورتی که باران‌های موسمی فصل بهار یا پاییز باریدن بگیرند، پالتو این خاصیت را دارد که روی لباس اصلی پوشیده شود و لباس‌های زیرین را از خطر خیس شدن حفظ کند.

پالتو تک لایه دارای رنگ بندی‌های متفاوتی هستند و دست خریدار برای خرید پالتو ی تک لایه بازتر است. پالتو های دولایه به خاطر خاصیت گرم کنندگی بیشترشان، معمولاً از رنگ‌های تیره در بیرون پالتو  استفاده می‌کنند. اما پالتو های دولایه رنگ بندی‌های بیشتری دارند و ممکن است بتوانید پالتو ی کمی روشن تر نیز پیدا کنید.

پالتو  از آن دسته لباس‌هایی نیست که بتوانید در فضای بسته بپوشید. بنابراین اگر به دنبال خرید پالتو یی هستید که در مهمانی‌های خودمانی یا جلسات رسمی از آن استفاده کنید، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه قدر هم که سردتان باشد، پالتو  خاصیت گرم کنندگی دارد و در جمعی که قرار گرفته اید، شما از همه بیشتر احساس گرما و کلافگی خواهید کرد. بنابراین همیشه پالتو را روی کت یا مانتو بپوشید.