پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

رنگ پالتو

پالتو یک لباس بیرونی است. یک لباس بیرونی که قرار است در فصل سرما، لباس اول ما باشد. بنابراین رنگ پالتو  و کیفیت پالتو  برای ما اهمیت دارد. می‌خواهیم پالتو یی که می‌پوشیم، به اندازه لباس های اصلی دیگر فصل هایمان، شیک و با ابهت باشد. بنابراین لازم است که پالتو را با رنگ درستی انتخاب کنیم. نمی توان رنگ پالتو  را جیغ انتخاب کرد. زیرا قرار است پالتو  را در مکان های مختلف از جمله مهمانی، محل کار، قدم زدن در خیابان و... پوشید.

سلیقه افراد در رنگ پالتو هم تاثیر گذار است. سلیقه کلی آقایان در خرید پالتو  ، رنگ های تیره است. آقایان پالتو را با رنگ های قهوه ای، خاکستری و مشکی بیشتر می‌پسندند. اما خانم ها تمایل دارند پالتو رنگ روشن انتخاب کنند. البته خانم های ایرانی که پالتو رنگ تیره می‌پسندند، کمی بیشتر از کسانی هستند که پالتو رنگ روشن را انتخاب می‌کنند. مخصوصاً این که وسایل و بقیه لباس هایی که همراه پالتو استفاده می‌شوند نیز تیره هستند. لباس هایی مثل چتر، کیف، کفش، پوتین و... بنابراین ترجیح خانم ها هم هنگام خرید پالتو ، رنگ های تیره است.

 

پالتو رنگ تیره

رنگ تیره پالتو اساساً خاصیت گرم کنندگی بیشتری نسبت به رنگ روشن دارد. جذب گرما در پالتو رنگ تیره بیشتر انجام می‌شود و اگر لایه درونی پالتو  نیز دارای رنگ روشن باشد، گرمای داخلی بدن را در داخل پالتو  حبس می‌کند. اگر به پالتو های گران قیمت توجه نمایید، لایه بیرون پالتو را رنگ تیره و لایه درونی پالتو را رنگ روشن طراحی کرده اند. رنگ تیره بیرونی پالتو  گرما را از محیط بیرونی، آفتاب و... جذب می‌کند و لایه روشن درونی پالتو ، گرمای جذب شده را به بدن می‌رساند و گرمای تولید شده از بدن را حبس می‌کند تا بدن گرمای کمتری از دست بدهد. باز کردن دکمه های پالتو  باعث خواهد شد هوای حبس شده در زیر پالتو  خارج شود.  بنابراین بهتر است در فضای بیرونی که امکان گرم کردن وجود ندارد، هرگز دکمه های پالتو را باز نکنید.

آقایان به پالتو های رنگ تیره علاقه بیشتری دارند، زیرا نسبت به خانم ها، زمان بیشتری را در فضای بیرونی می‌گذرانند. بنابراین کار درست را آقایان انجام می‌دهند که از این رنگ برای پالتو استقبال می‌کنند. جدا از شیک بودن اکثر پالتو های تیره، خاصیت ضد جذب آب بیشتری نیز دارند که برای آقایان مناسب تر است. معمولاً پالتو های آقایان کمی گران تر از پالتوهای خانم ها است. 

رنگ های تیره مورد علاقه در پالتو ، رنگ هایی مثل سورمه ای، سورمه ای تیره، قهوه ای، مشکی، خاکستری و سبز یشمی هستند.

 

پالتو رنگ روشن

پالتو  رنگ روشن، تنها وظیفه ای که دارد محافظت از خیس شدن لباس های زیرین در فصل های بارندگی است. بنابراین اکثر پالتو های رنگ روشن، تک لایه هستند. زیرا وظیفه گرم کردن به عهده لباس های زیرین گذاشته شده است. پالتو رنگ روشن دارای ترکیب رنگ های کرم، قهوه ای روشن، سبز، آبی و در بعضی موارد سفید هستند.

اگر از آن کسانی هستید که حتی در فصل بهار هم احساس سرما می‌کنید، بهتر است در مورد علاقه تان به پالتو رنگ روشن تجدید نظر کنید. زیرا میزان گرمای پالتو ی رنگ روشن خیلی کمتر است. تولید کنندگان پالتو در مورد رنگ روشن این عقیده را دارند که در شهرهای پرباران و معتدل، اقبال عمومی به این پالتو  بیشتر است. بنابراین حتی در طراحی پالتو  به این نکته توجه دارند که نباید پالتو  زیاد آنها را گرم کند و در پالتو  رنگ روشن احساس سرمای بیشتری خواهید کرد.

بعضی از خانم ها برای فصل بهار و مهمانی های سیزده به در از پالتو استفاده می‌کنند. زیرا علاقه دارند عکس هایی که از این مراسم به جا می‌گذارند، زیباتر به نظر برسند.