پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

قد پالتو

پالتو از جمله لباس‌های بلندی است که روی لباس‌های اصلی پوشیده می‌شود. هم خانم‌ها و هم آقایان تمایل دارند که روی لباس‌های اصلی خود در فصل‌های بارانی و برفی، پالتو ‌ بپوشند. پالتو حالت رسمی تر و شیک تری نسبت به کاپشن دارد. حتی اگر کاپشن، چرم باشد. اما از ان جا که معمولاً پالتو از لباس‌های دیگر بلند تر است، قد افراد در پوشیدن پالتو اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

اکثر آقایان در پوشیدن پالتو مشکلی ندارند، چون معمولاً آقایان کمی از خانم‌ها بلندقدتر هستند و چالش کمتری با قد پالتو دارند. اساساً آقایان ترجیح می‌دهند که قد پالتو به اندازه ای بلند باشد که روی ران و حتی زانوهای آنها را بگیرد و پاهای آنها را نیز گرم کند. اما خانم‌ها به دلایلی از جمله این که پالتو ‌ی بلند ممکن است آنها را بدفرم نشان دهد یا پالتو ی بلند از قد آنها بیشتر باشد و تا نزدیک مچ پای آنها بیاید، ترجیح می‌دهند پالتو ی کوتاه تری نسبت به آقایان خریداری کنند. البته مسئله سلیقه در خرید پالتو هم تاثیرگذار است. چون خانم‌هایی هم هستند که از پالتو ی بلند برای پوشاندن بدن و پاهایشان استفاده می‌کنند.

 

قد طولی پالتو

طول پالتو  تا جایی که ممکن است باید روی سطح زانوها را بپوشاند. از آن جا که وظیفه پالتو‌ گرم کردن تمام بدن و محافظت در برابر برف و باران است، بهتر است پالتو بلند باشد. گرم کردن زانوها که معمولاً در سرما حساسیت بیشتری دارند، خیلی مهم است. پالتو ی بلند به گرم ماندن زانوها کمک می‌کند و باعث می‌شود که خون گرمی که از پاها پایین می‌آید، دیرتر با سرما مواجه شود و بدن شما دیرتر سرد شود. مخصوصاً اگر از پوتین و پالتو‌ استفاده می‌کنید، بهتر است تمام بدنتان را با این دو لباس پوشش دهید.

 پالتو  خاصیت ضد رطوبت دارد و آب در آن کمتر جذب می‌شود. اگر کیفیت پالتو خوب باشد، اصلاً آب در پالتو جذب نمی شود و با تکان دادن آن جلوی درب ورودی ساختمان، می‌توانید پالتو را خشک به داخل مهمانی یا خانه شخصی‌تان ببرید. برای میزبان خوشایندتر است که لباس‌های شما هنگام اویزان شدن روی چوب لباسی خشک باشند تا به دیگر لباس‌ها آسیبی نرسد و پالتو ی خوب این کار را انجام می‌دهد. بنابراین اگر پالتو ‌ بلند باشد، همه لباس‌های زیر پالتو  از جمله شلوار، کت و مانتو، خشک و تمیز خواهند ماند.  

 

قد آستین‌های پالتو

همان قدر که قد پالتو  مهم است، قد آستین‌های پالتو هم اهمیت دارد. مهم نیست که قد طولی پالتو به شما می‌خورد یا خیر، قد آستین است که نشان دهنده اندازه اصلی پالتو است. قد آستین پالتو  باید به اندازه ای باشد که آستین لباس زیرین شما بیرون نزند و دیده نشود. برای ازمایش کردن قد پالتو  ، بهترین کار باز و بسته کردن دست‌ها است. هنگام باز و بسته کردن دست، به ساعد خود توجه کنید. اگر آستین پالتو  در قسمت ساعد شما کشیده می‌شود و شما احساس تنگی در آستین می‌کنید، باید در مورد پالتو  یی که انتخاب کرده اید تجدید نظر کنید. زیرا این پالتو  برای شما تنگ است. آستین‌های پالتو  باید طوری باشند که به راحتی بتوان در زیر آن از لباس‌های ضخیم آستین دار مثل بافتنی، کت و... بپوشید.

هنگام نشستن و بلند شدن، قسمت دامنی پالتو  یا همان قسمت کمر به پایین پالتو  نباید کشیده شود. کشیده شدن این قسمت در مدت کوتاهی باعث از فرم خارج شدن پالتو  خواهد شد. اگر شکم بزرگی دارید یا برآمدگی‌های بدن شما به گونه ای است که با نشستن و برخاستن، قسمت‌های مختلف پالتو ‌ کشیده می‌شوند، دو راه حل بیشتر ندارید. به سرعت لاغر شوید! راه حل دوم این است که پالتو یی انتخاب کنید که کمترین فشار را به شما وارد کند و صد البته به فرم کلی بدن شما نیز بیاید.