پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو

پالتو پالتو زنانه پالتو دخترانه پالتو مردانه پالتو چرم زنانه پالتو بچه گانه پالتو چرم ست پالتو و چکمه

پالتو

پالتو در زمره لباس‌هایی قرار می‌‌گیرد که هم در فصل‌های معتدلی مثل پاییز و بهار و هم در فصل سرمای زمستان می‌‌توان پوشید. پالتو ‌ باید به اندازه کافی شیک باشد که روی لباس‌های اصلی پوشیده شود. پالتو های بلند که تا روی زانو کشیده می‌‌شوند، گرمای کافی را در زمستان و در فصل بارندگی فراهم می‌‌کنند. عایق خوب رطوبت و سرما هستند و اجازه نمی دهند که لباس‌های اصلی ما، که کت و مانتو و شلوار هستند، آسیبی از رطوبت و گل و لای حاصل از باران و برف ببینند.

جنس پالتو ، رنگ، قد و کیفیت پارچه پالتو ، در انتخاب پالتو ی مناسب و مورد نظر ما اهمیت زیادی دارند. پس بهتر است قبل از این که به سراغ خرید پالتو بروید، در مورد تفاوت‌هایی که بین انواع پالتو ‌ وجود بیشتر آشنا شوید.

 

رنگ پالتو

پالتو های رنگ تیره خاصیت گرم کنندگی بیشتری نسبت به پالتو های رنگ روشن دارند. رنگ تیره گرما را جذب می‌‌کند و رنگ روشن، نه تنها گرما را جذب نمی کند، بلکه تا حد امکان، عایق گرما است و گرما را برمی گرداند. لایه درونی پالتو  بهتر است روشن باشد.زیرا گرمایی که توسط بدن تولید می‌‌شود، جذب پالتو  نمی شود و بدن گرم می‌‌ماند. در مقابل، رنگ بیرونی پالتو  بهتر است تیره باشد. اگر چه رنگ‌های تیره پالتو ‌، تنوع خاصی ندارند. اما بهتر است کمی گرم تر باشیم تا این که کمی شادتر به نظر برسیم. هوای زمستان و پاییز به اندازه ای تاریک هست که روشنایی پالتو ی ما به چشم نیاید. در فضاهای بسته نیز، پالتو  را از تن بیرون می‌‌آوریم و روشنایی پالتو در فضای بسته هم کاربردی ندارد.

 

قد پالتو

خانم‌ها ترجیح می‌‌دهند که پالتو ی کوتاه تر انتخاب کنند. اما توصیه می‌‌شود که برای گرم کردن زانوها و پاها که بیشترین حساسیت را در مقابل سرما دارند،پالتو ی بلند خریداری شود. کسانی که در زمستان از درد زانو می‌‌نالند، نباید پالتو ی کوتاه  بپوشند. پالتو ی بلند به همراه پوتین، تمام بدن را در مقابل برف و باران و همچنین سرما، حفظ خواهد کرد.

برای اطمینان از این که قد پالتو  به اندازه شما هست، قسمت‌های مختلفی از بدن که در داخل پالتو ‌ قرار گرفته اند و خم می‌‌شوند را خم کنید. اگر ساعد پاها، زانوها، شکم و برجستگی‌های دیگر دچار کشیدگی شدند، شک نکنید که اندازه پالتو  مناسب شما نیست. انتخاب قد پالتو ، قد آستین پالتو  و عرض پالتو  اهمیت زیادی دارد.

 

جنس پالتو

پالتو کشمیر جزو بهترین جنس‌هایی است که در ایران می‌‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. پالتو ‌ پوست به دلیل گرمای زیادی که دارد مناسب شهرهای اصلی ایران نیستند. حتی در شهرهای سردی مانند سقز، اردبیل و تبریز هم دمای هوا به اندازه ای نخواهد رسید که احتیاج مبرمی به پالتو  پوست باشد.

پالتو  کشمیر، هم جنس سبکی دارد و هم میزان گرمایی که بدن نیاز دارد را تامین می‌‌کند. به خاطر جنس پالتو  کشمیر و خلاقیتی که روی آن می‌‌توان انجام داد، طرح‌های پالتو ‌ کشمیر متنوع و متفاوت تر از دیگر اقسام پالتو ‌ است.

پالتو  پشمی هم برای کشور ایران مناسب است. پالتو ‌ پشمی عایق خوب سرما است و بدن در زیر پالتو  پشمی، گرم تر خواهد بود. پالتو  پشمی دیرتر کثیف می‌‌شود و گرد و خاک به راحتی از روی ان پاک می‌‌شود. پالتو  پشم حتی اگر عایق رطوبت نباشد، جذب رطوبت بالایی دارد و حتی در زمانی که آب زیادی را جذب کرده است، وزن آن تغییر زیادی نمی کند.

پالتو  پشمی را نباید در خانه و در ماشین لباسشویی شست. حتی اگر هم در خانه هم اقدام به شستن پالتو  پشمی کردید، هرگز آن را آویزان نکنید. آویزان کردن پالتو  پشمی، آن را سریع از ریخت می‌‌اندازد و دیگر به حالت اولیه برنخواهد گشت. بهتر است پالتو  پشمی را در یک سطح صاف خشک کنید و تا جایی که می‌‌توانید از گذاشتن در نزدیکی گرمای مستقیم خودداری کنید.